خانه / وردپرس / آموزش سئو وردپرس / نحوه انتخاب بهترین کلمه هدف برای سئو
58-choose-the-best-word-target-for-seo-training_wpplus

نحوه انتخاب بهترین کلمه هدف برای سئو

سلام دوستان؛

گوگل با توجه به فعالیت‌های سایت شما اطلاعات جدید درج شده را ثبت می‌کند و در ضمن شما هم تلاش می‌کنید ارزش متون ثبت شده در سایتتان را افزایش دهید. استفاده از بهترین متن با در نظر گرفتن قوانین پایه یکی از بهترین روش‌های سئو است. برای قرار گرفتن بهتر در نتایج جستجو شما نیاز دارید، استراتژی مناسبی برای کلمه هدف داشته باشید و متن شما هم باید برای آن کلید‌واژه به خوبی بهینه‌سازی شده باشد، با در نظر گرفتن این نکات متون سایت شما در نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

در آموزش وردپرس امروز قصد داریم شما را برای انتخاب کلمه‌ی هدف مناسب قبل از نوشتن یک متن جذاب راهنمایی کنیم برای این منظور سه راهکار را قبل از نوشتن مطلبتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گام اول: انتخاب کلید واژه‌ای که برای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما باید کلمه هدف مورد نظر خود را سرچ کرده و نتایج جست و جوی مردم را در گوگل ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا نسبت به سلایق مردم در این زمینه دید کلی پیدا کنید و در نتیجه تصمیمات بهتری برای انتخاب کلمه هدف خود بگیرید. وقتی برای نخستین بار افزونه yoast seo منتشر شد، قابلیتی داشت بدین شرح که کافی بود شما عنوان مطلب را در آن وارد می‌کردید و این افزونه لیستی را برای شما نمایش می‌داد که شامل کلمات هدف پیشنهادی بود که از نتایج سرچ گوگل استخراج شده بود. البته بعد از مدتی این قابلیت توسط گوگل بسته شد.

آموزش انتخاب بهترین کلمه هدف برای سئو

گام دوم: به جمع‌آوری اطلاعات درباره ارزش نتایج جستجو شده بپردازید

حال زمان این رسیده است که لیست کلمات هدفی که به دست آورده‌اید را ارزشیابی کنید. برای این کار باید وقت و حوصله خوبی را در نظر بگیرید . در این زمینه دو روش به شما پیشنهاد می‌شود.

روش اول اینگونه است که شما می‌توانید کمپینی را با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل راه‌اندازی کنید و در آن کلمات هدف خود را قرار دهید و بعد از گذشت بازه‌ی زمانی نتایج را بررسی کنید و ارزش هر کلید واژه را با توجه به اعداد و ارقام اعلامی از طرف گوگل بررسی کنید. برای انجام این روش نیاز به هزینه‌ی مبلغی برای راه اندازی کمپین در گوگل دارید. اما روش دومی هم برای انجام این کار وجود دارد که رایگان بوده و شما می‌توانید کلمات هدف خود را ارزش‌گذاری کنید. با این روش شما می‌توانید ارزش کلمات مد نظر خود را در یک بازه‌ی زمانی از گذشته تا حال را مشاهده کنید. برای انجام این کار باید از سرویس Google Trends استفاده کنید. کار دیگری که می‌توانید با سرویس Google Trends انجام دهید، این است که اگر وب‌سایتی دارید که مطالب و بازدید خوبی دارد، حتماً برای شما مشخص است که کدام مطلب شما بازدید کننده‌ی بیشتری دارد با استفاده از Google Trends می‌توانید کلمات هدف مطالب قدیمی خود را با کلماتی که در ذهن دارید مقایسه کنید با این کار می‌توانید حدس بزنید که کلمه‌ی هدفی که در ذهنتان است تا چه حد قادر است بازدیدکنندگان را به خود جلب کند . این نکته را هم باید در نظر داشته باشید  که مطلب قدیمی‌تان باید بسیار شبیه به مطلبی باشد که در حال نوشتن آن هستید.

آموزش انتخاب بهترین کلمه هدف برای سئو

گام سوم: کلمه هدف انتخابی  خود را در گوگل جست و جو کنید.

شما باید در نظر داشته باشید که دیگران از چه کلمات هدفی استفاده کرده‌اند و آیا کلمه هدف شما در بین این کلمات جایی دارد. بهترین راه جستجوی کلمه هدف مد نظر خود در گوگل و دیدن چند صفحه‌ی اول نتایج است.  اگر تصمیم دارید مقاله‌ای بنویسید و یا اینکه صفحه‌ای بسازید باید به این مطلب آگاه باشید که بهینه‌سازی مقاله یا صفحه شما با این کلمه کلیدی موجب می‌شود که سایتتان در میان نتایج گوگل قرار بگیرد یا نه. یا به عبارتی دیگر آیا مقالاتی که گوگل نمایش می‌دهد حاوی همان کلمات کلیدی مد نظر شما است یا خیر و آیا وب سایت شما با این کلمه هدف در بین نتایج قرار می‌گیرد؟

حتما بخوانید   افزونه وردپرس تخلیه خودکار زباله دان

چند نکته کاربردی برای نوشتن یک مقاله خوب در سایت

با توجه به کلمه‌ی هدفی که در ذهن دارید نتایج جستجو را بررسی کنید و از مقالات چند صفحه اول الهام بگیرید منظور از الهام گرفتن کپی کردن مطلب نیست، اما می‌توانید از این مقاله‌ها ایده‌های خوبی بگیرید. این ایده‌ها می‌تواند به شما کمک کند که  چگونه نکته‌ی مهمی را در مقاله‌ی خود فراموش نکنید و ایده‌هایی بگیرید که چگونه مقاله خود را برجسته‌تر کنید به صورتی که مخاطبان بیشتری را به آن جلب کنید. سعی کنید مقاله‌ی شما از مقالاتی که در نتیجه جستجو هستند بهتر و جذابتر باشد. البته این موارد به نوع سایت و فعالیت شما هم بستگی زیادی دارد. در کل باید گفت پیدا کردن کلمه هدف از روشی ثابت و علمی پیروی نمی‌کند و شما باید با دقت و انتخاب درست خود کلماتی را که مخاطبین شما به دنبال آن هستند را پیدا کنید. امیدواریم این آموزش وردپرسی برای شما مفید باشد.

منبع: وردپرس پلاس – ارائه دهنده : قالب فروشگاهی وردپرسقالب تجاری وردپرس – قالب چند منظوره وردپرس

امتیاز شما به این مطلب (:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *