خانه / وردپرس / آموزش سئو وردپرس / لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا
لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

اولین کاری که همیشه کاربران انجام میدهند بررسی آموزش های مختلف سئو در وب نوشت های فارسی و دیگر زبان هاست. آنها همیشه به دنبال یادگیری اصول سئو و البته کارهایی که حرکت رو به جلوی قابل توجهی در سئو است هستند.

یکی از بخش های اصلی سئو، سئو و بهینه سازی محتوای وبسایت است، اگر بخواهید محتوای وبسایت خود را سئو کنید، باید مطالعات زیادی در این زمینه انجام دهید و حتما از منابعی دیدن کنید که اصل موضوع را با شما در میان میگذارند.

یکی از معدود موارد سئوی داخلی یا درون برگه در محتوا، لینک ها هستند، خیلی از کاربران دوست دارند همیشه لینک های وبسایت خود را کنترل کنند، برای این کار آنها دست به هر کاری می زنند که بهترین مدیریت را در زمینه لینک های داخلی و خارجی داشته باشند.

 

هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید

 

لینک های ما در محتوا، لینک های معمولی، فالو Follow و نو فالو Nofollow هستند.

لینک های معمولی، توسط عنکبوت و خزنده ی موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند و همیشه سعی می شود از آنها برای تشخیص و رتبه بندی محتوای برگه فرود و محتوای برگه مقصد استفاده شود، این نوع لینک ها ضرری برای وبسایت ندارند و معمولا بهترین نوع لینک دهی برای لینک های خارجی هستند (تعجب نکنید، دلیل آن را در ادامه توضیح داده ایم)

لینک های فالو یا دنبال شده، این لینک ها که توسط تولید کننده محتوا استفاده میشوند، به خزنده میگویند حتما لینک های مقصد را دنبال کند و ارزش برگه را به تناسب برگه مقصد، با آن تقصیم کند، این نوع لینک های دنبال شده بیشتر برای لینک سازی داخلی و رپورتاژهای آگهی مورد استفاده قرار میگیرند، حتما توسط خزنده ها دنبال شده و در رتبه بندی وبسایت ها تاثیر بسیار بسزایی دارند.لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

لینک های نوفالو، این لینک ها به خزنده ها میگویند که این نوع لینک ها فقط برای دسترسی کاربران به دیگر برگه ها بوده و خزنده حق ندارد آن را دنبال کند. طبیعتا خزنده ها هم آن را دنبال نمیکنند، اما چرا استفاده متواتر، تکراری و همیشگی از آن به ضرر شما تمام خواهد شد.

اول اینکه نباید از آن برای لینک سازی درونی وبسایت استفاده شود، چون یک دوگانگی در مورد شما و وبسایت شما نزد موتور جستجو به وجود می آورد، وقتی لینکی درون وبسایت دارید که نباید دنبال شود، شما به موتور جستجو گفته اید این بخش از وبسایتم مهم نیست و نمیخوام در برگه نتایج و رتبه بندی وبسایت اهمیت زیادی داشته باشه.

اگر برای لینک های بیرونی که برای وبسایت شما نیست و به برگه های مختلف مربوط است از لینک های نوفالو استفاده کنید، شما دوباره به خزنده ها گفته اید که این برگه را دنبال نکند چون زیادی به وبسایت شما مربوط نیست.

حال اینکه، لینک های نوفالو، ارزش برگه فرود را با برگه مقصد تقسیم نکرده و از محتوایی که در آن لینک نوفالو استفاده شده است هیچ ارزشی کم نمیکنند.

 

چرا استفاده همیشگی از لینک های نوفالو  Nofollow به سئوی وبسایت ضربه میزند؟

اما یکی از متخصصین سئو این راز را در توئیتر با بیشتر کاربران و قطعا دنبال کنندگان خود در میان گذاشت. در فرایند تعیین رتبه وبسایت، گوگل حتما به لینک های شما نگا میکند و وقتی ببیند که شما لینک های نوفالوی زیادی دارید که دوست ندارید از ارزش محتوای شما کم کنند، گوگل میبیند که شما کاربری هستید که شدیدا به فکر کسب رتبه در نتایج گوگل هستید پس گوگل هم این حرکت شما را دور می زند و از ارزش کلی وبسایت شما کم میکند.

دقت کنید که گوگل با وزن کردن لینک های نوفالوی شما برای وبسایت های غیر، در مقایسه با کل دیگر لینک های سایت شما به وبسایت های غیر، سعی میکند بفهمد چقدر به رتبه گرفتن اهمیت میدهید، آنگاه سعی میکند رتبه ای که مناسب شماست را نصب شما کند.

حال، حقیقت کلی در مورد لینک های محتوا برای شما روشن شده است، اگر میخواهید لینک های خود را معمولی یا فالو کنید، میتوانید در ادامه این کار را فرا گیرید.

برای افزودن صفت نوفالو به لینک های وبسایت خود، کافیست افزونه رایگان وردپرس TinyMCE Advanced را نصب کرده و همانند ادامه عمل کنید.

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

پس از نصب افزونه نام برده به بخش تنظیمات آن رفته در بخش Options تیک گزینه Alternative Link Dialog را زده، تغییرات جدید را با زدن دکمه ذخیره، فعال میکنید

 لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

به محتوای وبسایت خود باز میگردید.

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

متنی که میخواهید به آن لینکی الصاق کنید را با نشانگر موشی خود انتخاب کنید. سپس روی آیکن زنجیر با نام گذاشتن / ویرایش پیوند کلیک کنید.

 

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتواUrl : در اینجا آدرس یا لینک را قرار دهید

Text to display : این متن، همان لینک شده می باشد. (میتوانید آن را تغییر دهید)

نام : در این قسمت هم نام متن را وارد کنید که با گزینه بالایی تفاوتی ندارد و آن را خالی بگذارید بهتر است

Rel : در این قسمت صفت لینک را انتخاب کنید، اگر به هیچی دست نزنید،  صفت لینک معمولی بوده و یا اینکه میتوانید nofollow را انتخاب کنید

Target : اگر میخواهید لینک در برگه جدیدی باز شود هدف را روی new windows با _blank قرار دهید، یا اینکه آن را رها کنید تا با کلیک کاربر روی لینک، در همان برگه برای وی باز شود.

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا

در این قسمت متن لینک دار شده ی ما را مشاهده میکنید.

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتواحال در بخش زیرین محتوای ما، ساختار کلی آن را مشاهده میکنید که هدف برگه جدید برای باز شدن و صفت نوفالو بودن به آن افزوده شده است.

امیدواریم از این آموزش سئو استفاده برده باشید.

 

از سری آموزش های سئو و بهینه سازی وبسایت وردپرس در وردپرس پلاس

لینک های فالو و نوفالو، اهیمت و شیوه استفاده درست آنها در محتوا
۵ (۱۰۰%) ۲ votes
مـخابره های تـلگرامـی وردپــرس پــــلاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *