خانه / وردپرس / آموزش سئو وردپرس / گوگل و رتبه بندی، الگوریتم ها، جریمه و دلایل آن
گوگل و رتبه بندی، الگوریتم ها، جریمه و دلایل آن

گوگل و رتبه بندی، الگوریتم ها، جریمه و دلایل آن

رتبه بندی و در مقابل آن جریمه گوگل چیست؟ چرا گوگل جریمه میکند؟ الگوریتم ها چه کاره اند؟ و چگونه جریمه نشویم؟

سلام دوستان، این چند سوال اساسی همیشه ذهن اکثر کسانی را درگیر میکند که بعد از مدتی منتظر هستند با توجه به فعالیت های مکرر خود در صفحه نتایج گوگل دیده شوند ولی این اتفاق رخ نمیدهد. حال میخواهیم به بررسی این ۴ سوال بپردازیم و پس از بررسی های این سوالات مشکلات مربوط به این اتفاقات را رفع کنیم.

جریمه گوگل چیست؟

از سال ۲۰۰۰ میلادی گوگل سعی داشته تا همیشه بهترین نتایج را در صفحه جستجوی خود به کاربران خود نمایش دهد. از این رو برای خفظ کیفیت خود باید قوانینی وضع میکرد که وبسایت ها کیفیت خود را افزایش دهند. وبسایتی را تصور کنید که فقط در مرورگر اینترنت اکسپلورر و در سیستم عامل ویندوز ایکس پی اجرا شود. چه اتفاقی می افتد. مسلما کسی سراغ این وبسایت نخواهد رفت پس گوگل هم آن را به کسی پیشنهاد نمیکند. پس باید یک وبسایت روی تمام دستگاه ها و صفحه نمایش های مختلف حالت خود را حفظ کند اگر این کار را انجام ندهد از نظر گوگل به کسی پیشنهاد نمیشود. شما برای یک آموزش کار با یک نرم افزار یا افزونه و قالب در اینترنت جستجو میکنید حال اگر به دو یا چند وبسایت در صفحه جستجوی گوگل برخورد کنید در حالی که همه یک محتوا را با کمی تغییر ارائه داده اند در این صورت شما نیز سراغ گوگل نخواهید رفت پس گوگل فقط وبسایتی را به شما نمایش خواهد داد که اول از همه و جامع تر از دیگران آموزش را ارائه نموده باشد طوری که شما به محض ورود به وبسایت، آن را ترک نکرده و تا پایان استفاده از آموزش در آن باقی بمانید.

حتما بخوانید   موارد لازم برای راه اندازی یک وبسایت

بله دوستان گوگل به موارد زیادی از جمله محتوای وبسایت شما، رسپانسیو بودن وبسایت شما به این صورت که در همه دستگاه ها با صفحه نمایش های مختلف، سیستم عامل های مختلف و مرورگرهای مختلف اجرا شود، جامع بودن مطالب وبسایت و تکراری نبودن محتوای وبسایت به این صورت که محتوا توسط خود شما و غنی و کامل بودن اهمیت زیادی قائل میشود. بنابراین هر یک از وبسایت هایی که این اصول را به طرز کامل تری رعایت کنند در نزد گوگل محبوبتر بوده و البته توسط گوگل بیشتر به کاربران پیشنهاد داده میشوند.

مسلما در این مسیر که قرار است گوگل وبسایت های خوب را فهرست کند عده ای میخواهند در این فهرست تقلب کنند بنابراین دست به استفاده از راهکارهایی میزنند که بتوانند رتبه خود را خلاف رضایت گوگل در صفحه نتایج گوگل افزایش دهند.

چرا افزایش رتبه؟

گوگل و رتبه بندی، الگوریتم ها، جریمه و دلایل آنوقتی کاربر در گوگل موضوع خاصی را جستجو میکند گوگل بهترین پاسخ ها را به ترتیب فهرست میکند پس اگر رتبه وبسایتی هر چه در این صفحه بالاتر باشد مخاطب بیشتری خواهد داشت و در این زنجیره بهتر از رقبا خواهد بود.

این شد که گوگل سعی کرد دستورالعمل هایی را پیاده کند که متقلبان را شناسایی کرده و از تقلب آنها جلوگیری کند. بدین ترتیب جریمه گوگل شکل گرفت.

حال جریمه های گوگل چگونه سعی در شناسایی وبسایت ها دارند؟

گوگل برای بخش های مختلف بررسی وضعیت وبسایت ها دستورالعمل یا الگوریتم های متفاوتی را به ککار گماشته است به شیوه ای که هر الگوریتم امتیازات خود را برای یک وبسایت در نظر میگیرید و به نسبت اهمیت الگوریتم ها نیز میانگین این امتیازات در نظر گرفته شده و رتبه بهینه بودن وبسایت تعیین و بر اساس این رتبه، وبسایت برای بستر خود در گوگل صاحب رتبه میشود که ممکن است مسیر ثابتی را طی نکند.

 

الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل پاندا

 

گوگل و رتبه بندی، الگوریتم ها، جریمه و دلایل آن

به طور مختصر الگوریتم پاندا همه محتوای وبسایت شما را خواهد سنجید و اگر مطالب تکراری، بی ارزش و کپی شده داشته باشید جریمه میشودی و نتیجه این کار اینست که با کاهش شدید آمار بازدید روبرو خواهید شد. اما وبسایت های دیگری با ارائه مطالب و تمرکز روی کلمه کلیدی اصلی وبسایت خود و تکرار آن در پاراگراف ها که سئوی کلاه سیاه محسوب میشود نیز در فهرست جریمه پاندا قرار داده شدند. به این ترتیب فهرست نتایج تغییرات زیادی را به خود و شاید هزاران وبسایت در لینک های اول و دوم و صفحه اول پس از این تغییرات به پایین صفحه، به صفحات بعدی و یا بکلی از صفحات جستجو کنار رفتند.

الگوریتم پنگوئن

گوگل و رتبه بندی، الگوریتم ها، جریمه و دلایل آن

الگوریتم گوگل پنگوئن به بخش روابط وبسایت شما با دنیای اینترنت و درگیری های پیوندی مستقیم و غیر مستقیم با دیگر وبسایت ها سروکار دارد. گوگل این الگوریتم را در ۲۰۱۲ معرفی کرد و بواسطه آن به تعداد کارت قرمزهای زیاد در نظر گرفته شده ای برای وبسایت ها دست یافت. کار دقیق پنگوئن گوگل این بود که به شناسایی برخی وبسایت ها بپردازد. برخی وبسایت ها که با بک لینک و خریداری لینک های مستقیم و غیر مستقیم از وبسایت های بزرگ و حتی وبلاگ ها سعی داشتند وبسایت خود را از نظر محبوبیت در بخش لینک دهی منجر به افزایش رتبه کنند و این شد که توسط پنگوئن جریمه شدند.

موضوع مهم در مورد الگوریتم ها اینست که گوگل قبل از انجام اقدامات جریمه، به مدیران وبسایت هشدار میدهد ولی خب شما باید تلاش کنید تا با جبران اشتباهات و حذف راه های تقلب و عدم تکرار آنها در مدتی نبستا کم بتوانید جایگاه حقیقی خود را بدست آورده و دوباره با گوگل دوست شوید.

البته شرایط اینکه دوباره سر پا بایستید بستگی به این دارد که کیفیت محتوای وبسایت خود را حفظ کرده و افزایش دهید. شاید اتفاقی نیز توسط گوگل جریمه شوید به همین دلیل است که میتوانید علت جریمه را فهمیده و جایگاه خود را باز پس گیرید.

امتیاز شما به این مطلب (:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *