خانه / وردپرس / آموزش سئو وردپرس / هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید
هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید

هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید

سلام دوستان

از عنوان متعجب شده اید؟ آیا واقعا تصاویر آنقدر مهم هستند که این همه راه برای سئو و بهینه سازی آن ها وجود دارد. بله دوستان، با ما در مقاله ی مفید امروز همراه باشید و از اهیمت تصاویر، راه های بهینه سازی و سئوی تصاویر مطلع شده و پس از مطالعه ی این مقاله آموزش وردپرس شما هم همانند ما وبسایت وردپرس خود را در زمینه ی تصاویر بهینه کنید. با ما باشید

زمانی بیل گیتس گفته بود که “محتوا پادشاه است” و اکنون این جمله را در تمام وبسایت های بهینه سازی و سئوی وبسایت، در آژانس های خدمات مبتنی بر وب و افزایش بهینه سازی و کسب رتبه در اینترنت مشاهده میکنیم. در سال ۲۰۰۵ کارشناسان برتر حوزه ی بهینه سازی وبسایت جملگی اذعان داشته اند که در نهایت اهیمت اصلی کاربر و موتور جستجوگر روی محتوا معطوف است. فی الواقع این محتوا است که کاربر را جلب میکند تا از آموزشی که در محتوا نهفته است، تا از خبر، ترفند، راهکار، تصاویر، ویدیو و خلاصه هر چیز دیگری که به عنوان خوراکی برای ذهن کاربران تولید میشود.

امروز اگر محتوای خامی تولید کنید که تا بحال تولید نشده باشد یا اینکه موضوعی را انتخاب کرده و بدون اینکه بخواهید از محتوای دیگر وبسایت ها استفاده کنید، توانسته اید محتوایی پادشاه مانند تولید کنید. این محتوا اهمیت کلی کار شما را می رساند. حال یکی از مهمترین بخش های محتوا تصاویر هستند. اگر چه تصاویر بیشتر از موتور برای کاربر مهم هستند اما امروز بهینه سازی تصویر در محتوا را برای کاربر فراخواهید گرفت سپس بعد از آن بهینه سازی برای موتور را هم می آموزید.

چرا تصاویر مهم هستند؟

  • چون تصاویر میتوانند هزار کلمه را در یک نگاه بیان کنند
  • چون کاربران با تصاویر بیشتر متوجه مقاله میشوند
  • چون کاربران با نگاه به تصاویر درک بهتری از مقاله پیدا میکنند
  • چون تصاویر میتوانند سریعتر ارتباط کاربر با مقاله را فراهم کنند
  • چون کاربران دوست دارند تصاویر را مشاهده کنند
  • چون تصاویر باعث میشوند یک مقاله ۹۴ درصد بیشتر دیده شود
  • چون تصاویر به یک زبان بوده و برای همه قابل فهم هستند
  • چون تصاویر نیازی به ترجمه ندارند و مفهموم را ارسال میکنند
  • و دلایل زیاد دیگری شاید از نظر شما مهم باشد و ذکر نشده باشند (که میتوانید در دیدگاه ها بنویسید)

بهینه سازی تصاویر را از کجا شروع کنیم؟

  1. استفاده از تصاویر مرتبط و متناسب با موضوع مقاله

یک جمله ساده که اولین نکته ی ما در مورد بهینه سازی تصاویر است، آیا من میتوانم در این مقاله که در مورد بهینه سازی تصاویر در محتوا است کاور فیلم تلقین Inception را نیز قرار دهم فقط به خاطر اینکه خودم آن را دوست دارم؟ مسلما کاربری که آن مقاله را بخواند و تصاویری را مشاهده کند که اصلا نیازی به بحث در مورد آنها نیست، مطمئنا دوباره سری به مقاله های آن نویسنده نخواهد زد.

پس استفاده از تصاویر درست مهم هستند، خصوصا اینکه مایکروسافت موتور درک تصویری را به تازگی راه اندازی کرده است که شما میتوانید یکی از عکس های آلبوم شخصی خود را برای آن آپلود کنید تا حیوان خانگی شما را هم که کنار شما ایستاده است مشخص کند. میدانید گوگل هم در اینکار نمیخواهد عقب بماند و هر دو سعی دارند تا این ویژگی را هرچه سریعتر به موتور اصلی خود اضافه کنند. آن موقع مسلما تصویری روی زمین اینترنت نخواهد بود که آنها نتوانند توصیف کنند.

تصویر در مرحله اول برای کاربر است، در مرحله دوم برای موتور جستجو، پس تا حد ممکن از تصاویر مناسبی برای مقالات چه تصاویر درون محتوا چه تصاویر شاخص استفاده کنید.

راه های تولید تصاویر و دست یابی به تصاویر مناسب

  • تولید خصوصی تصاویر
  • استفاده از تصاویر آماده ی تجاری و رایگان
  • استفاده از تصاویر متحرک
  • تولید تصاویر در برنامه های تولید تصویر
  1. توضیحات تصویر و متن جایگزین با استفاده از کلمه کلیدی

تصویر شما در وردپرس میتواند یک متن جایگزین داشته باشد. وقتی تصویر میتواند متن جایگزین داشته باشد به این معنی است که اگر تصویر از بین رفت، نمایش داده نشد، موتور جستجو نتوانست آن را درک کند از متن جایگزین استفاده شود. یکی از کاربرد های اصلی متن جایگزین مربوط به نابینایان میشود، امروزه نابینایان میتوانند با دستیای صوتی پیشرفته به جستجو در اینترنت بپردازند، یکی از ویژگی های موتور جستجوی بینگ، جستجوی صوتی، توصیف تصاویر و همچنین خواندن مقالات انگلیسی زبان است.

اما دزون مایه ی محتوا است که کاربران آن را پیدا میکند. مثلا نابینایان شاید جمله ی بیشتری از آنان از جستجوی صوتی موتور برای مرور اخبار و حوادث استفاده کنند و قطعا یک کدنویس نابینا یا دارنده ی وبلاگ در ذهن هیچ کدام از ما جایی ندارد و بخواهد مقاله ی ما را در زمینه ی بهینه سازی تصویر مرور کند اما، متن جایگزین فقط برای نابینایان نیست همانطور که عرض کردم، وقتی شما متن جایگزینی برای تصویر در نظر می گیرید در واقع تصویر را به مقاله ی خود سنجاق میکنید، در هر جستجوی تصویر به مقاله ی شما کاربر را هدایت خواهد کرد.

در هر صورت، امروزه یکی از زمینه های بهینه سازی متن جایگزین برای تصویر است و موتور جستجو خیلی راحت تر از قبل، درون مایه ی تصویر را درک کرده و البته به نوشته که کامل تر است امتیاز بیشتری خواهد داد. پس از متن جایگزین استفاده کنید. متن جایگزین بهتر است هم کلمه کلیدی را داشته باشد هم توصیف تصویر باشد، وقتی متن جایگزین است پس باید بتواند تصویر را توصیف کند.

مثلا در متن جایگزین تصویر زیر میتوان از این عبارت استفاده کرد:

دریاچه ی لوییز کانادا – زیباترین دریاچه های غرب

هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید - دریاچه لوییز کاناداالبته بهتر است کلمه کلیدی، اسم مضمون اصلی تصویر و عنوان نوشته در تصویر باشد.هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید - متن جایگزین تصویر

چگونه از متن جایگزین استفاده میکنید؟ اصلا چگونه متن جایگزین در مروگر نمایش داده میشود؟

یک تصویر را به وردپرس آپلود کنید، میبینید که در بخش جزئیات تصویر در پنل سمت چپ، آدرس تصویر، نام، نام، متن جایگزین قرار داده شده اند.

آدرس تصویر، آدرس دانلود تصویر است، نام، همان نامی است که برای تصویر در نظر گرفته اید. نام، این نام دوم میتواند متنی باشد که شما در هنگام جستجوی تصاویر در پیشخوان، میتوانید از ان استفاده کنید و البته کاربرد دیگری نیز دارد. متن جایگزین، این  قسمت، بخش مورد بحث ما است و بهتر است متنی خوب برای هر  تصویر در هر مقاله بنویسید.

صفت Alt که مخفف Alternative است به  معنی جایگزین بوده و در بالا کاملا توضیح داده شده است.

حتما بخوانید   تغییر رمز حساب مدیریت و دسترسی به پیشخوان از طریق هاست
  1. از نام تصویر در مقاله ها به درستی استفاده کنید.

اگر شما مقاله ای داشته باشید که در آن تصاویر وجود دارند و البته بهتر اینست که همیشه وجود داشته باشند، تصاویر در این نوشته ها میتوانند عنوان داشته باشند. این عناوین تصاویر همان نام تصویر است که سابقا از آن یاد شد، عنوان تصاویر میتواند مشخصات دیگری به کاربران تحویل دهد و آنها را یاری کند تا سریعتر از قبل به درک بهتری نسبت سابق دست پیدا کنند. اما عنوان این مورد در بهینه سازی استفاده درست از این قابلیت بود، مفهوم کلی این جمله اینست که برای هر  تصویری قاعدتا نیاز نیست تا از نام برای آنها در مقاله استفاده کنید. مسلما تصاویر خوب و بد دارند و گاهی هم پیچیدگی خاص و شاید اصلا معلوم نباشد درون مایه ی تصویر قصد توصیف چه چیزی دارد.

در یک مقاله که در آن انواع مختلف یک گونه از جانداران نمایش داده شده است میتوان از ویژگی نام به درستی بهره برد. مثلا در مورد معرفی انواع ببر و گونه های مختلف آن و زیستگاه آنان، میتوان از نام ببرها در تصویر مخصوص هر کدام استفاده کرد تا برای کاربر  بهتر مشخص باشد و از طرفی چون نام هم توسط موتور برای درک بهتر تصویر (نه با درجه اهمیت متن جایگزین) در نظر گرفته خواهد شد و اگر تصاویر از نظر موضوع نزدیکی  خاصی به هم داشته باشند بهتر است از نام هم استفاده کنید.

  1. از کلیدواژه ی مقاله در نام پرونده تصویر استفاده کنید

بهتر است کلیدواژه را در نام فایل تصویر قرار دهید سپس آن را به وردپرس بارگذاری کنید. چون خود وردپرس این اجازه را به شما نمیدهد تا فایل اصلی پرونده ها را در پیشخوان تغییر نام دهید و ازطرفی چون این کار در سیستم شما راحت است، قبل از بارگذاری تصویر و استفاده از آن در مقاله، حتما کلمه کلیدی را در نام تصویر قرار دهید. نام تصویر میتواند معنی انگلیسی عنوان پارسی مقاله باشد و یا اینکه معنی متن جایگزین که همان متن توصیف تصویر است باشد. به هر حال بهتر است این کار را انجام دهید.

البته در این قسمت یک دوگانگی ساده وجود دارد که فکر نمیکنم تابحال در دیگر وبسایت ها در این مورد صحبت شده باشد. از آنجایی مقالات پارسی هستند و نام فایل تصاویر انگلیسی، پس بهتر است کاری صورت گیرد که تاکنون در مورد آن شاید صحبت نشده باشد.

این مقاله را در نظر بگیرید، نام آن ” هشت راهی که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید” است، اما نام تصاویری که در این مقاله استفاده شده است نمیتواند همین مورد باشد، باید برگردان داده شده و برای نام تصویر از معنی انگلیسی آن استفاده کرد.

البته اگر به سئوی بهتری در این مورد فکر میکنید که البته باز هم گفته نشده است، علاوه بر معنی اصلی عنوان در نام تصویر، بخشی که تصویر برای آن استفاده میشود نیز میتواند در تصویر قرار داده شود. مثلا تصویر قبلی در این مقاله در کنار عنوان مقاله میتواند این باشد: هشت راهی که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید – متن جایگزین تصویر

بنظرم شاید کمتر کسی با این مورد موافق نباشد. همینطور کمتر کسی وجود دارد که در زمینه بهینه سازی تصاویر از این موضوع اطلاع دارد، از همین الان میتوانید تصاویر خود را برای بار سوم برای موتور های جستجو بهینه کنید. جستجو گر همیشه بهترین را به کاربرانش ارائه میدهد پس بهترین تصویر را در اختیار موتور جستجو قرار دهید.

  1. استفاده از ساختار تصویر مناسب با محتوا

در حال حاضر ساختار های مختلفی برای فایل های رسانه ای در دسترس است اما معمولا بیشترین نوع فایل که در حال حاضر استفاده میشود موارد زیر هستند.

  1. فایل های JPEG مخفف عبارتJoint Photographic Experts Group
  2. فایل های PNG مخفف عبارت Portable Network Graphics
  3. فایل های GIF مخفف عبارت Graphics Interchange Format

در نگاه اول شما میدانید که این سه نوع فایل هر سه تصاویر را نمایش میدهند، شما میتوانید از JPEG و PNG و GIF به یک شیوه استفاده کنید. البته شیوه ی استفاده از این فایل ها باعث شده است تا امروز بتوانیم از هر سه استفاده کنیم و در واقع هر سه فایل تفاوت های خاصی دارند که علت اختراع آنهاست.

اول از همه به سراغ فایلی بسیار محبوب در میان کل ساختارهای تصویر در تمام سیستم هایی که فایل های تصویر را پردازش میکنند میرویم؛

JPEG توسط دوربین های تصویر برداری استفاده میشود، در بیشتر دستگاه های تصویر برداری نیز از این فرمت استفاده میشود، همچنین همین الان اگر سیستم عامل شما ویندوز باشد و یکی از تصاویر سیستم عامل را انتخاب کنید تا ساختار آن را بررسی کنید متوجه خواهید شد که بیشتر فایل های شما JPEG است.

خاصیت این فایل در اینست که برای فایل های تصویری پر از ترکیب رنگ و عنصر میتوان نسبت حجم به کیفیت را کاهش داد و در نتیجه با داشتن تصویری که حجم زیادی ندارد کیفیت خوبی را از آن انتظار داشت.

در مرحله دوم به فایل های PNG میپردازیم، که این بعد از JPEG و البته از منابع مختلف دیگری بدست آمده و فشرده سازی و کیفیت را در موارد زیادی به خوبی ارائه میدهد؛

PNG بیشتر در برنامه هایی مانند فوتوشاپ آدوبی Adobe Photoshop به عنوان ساختار فایل خروجی انتخاب میشود. البته این نوع فایل انعطاف خود در فشرده سازی نسبت به JPEG را در تصاویری نشان میدهد که درون مایه ی آنها معمولا ساختارهای دیجیتالی و گرافیکی بوده و در کل تصاویر مصنوعی و ترکیب رنگ و شکل محسوب می شوند.

وقتی شما تصویر زیر را در ابعاد یک کاغذ A3 و در ساختار PNG داشته باشید، میتوانید نسبت به JPEG فشرده سازی بیشتری را داشته باشید. در حالی که هم کیفیت را بالا نگه داشته اید و هم اینکه حجم فایل را بسیار کاهش داده اید.

اما اگر تصویر زیر را در ابعاد یک کاغذ A3 و در ساختار JPEG داشته باشید میتوانید نسبت به PNG فشرده سازی بیشتری را داشته باشید. در حالی که هم کیفیت را بالا نگه داشته اید و هم اینکه حجم فایل را بسیار کاهش داده اید.

و حال نوبت می رسد به فایل پرکاربرد دیگر یعنی GIF، که با دو تلفظ جیف و گیف استفاده میشود. البته توسعه دهنده ی این فایل تصویری، با توجه به قواعد زبان انگلیسی برای حرف G گفته که تلفظ صحیح این عبارت مخفف، باید به صورت “جیف” باشد.

کاربرد تصویر GIF متفاوت از دو ساختار دیگر است. این نوع ساختار میتواند از لایه های مختلف تصویر پشتیبانی کند و ساختاری متحرک درون خود جای دهد. در این صورت با پیشرفت این ساختار، حتی امروز میتوان از لایه های مختلف چند نوع تصویر و جلوه های تحرک یا همان انیمیشن استفاده کرده و یا اینکه تبدیل شدن دو تصویر را در یک فایل GIF نمایش داد.

اما این نوع فایل همیشه کاربرد خود را در بنرهای تبلیغاتی و صفحات فرود به قدرت و وضوح نشان داده است. کافیست که بخواهید چند نکته را به یک کاربر یادآوری کنید می بایست در بنرهای تبلیغاتی خود GIF استفاده کنید.

صفحات فرود که برای شرکت ها و وبسایت های خلاقانه و استارت آپ ها و فروشگاه ها همیشه دارای اهمیت است و این دسته از کسب و کارها همیشه به استفاده از این نوع فایل علاقه نشان داده اند.

نتیجه ی کلی از مورد نکته ی پنجم ما در کاهش حجم تصاویر؛

فایل های JPEG برای وبسایت های فروشگاهی محصولات فیزیکی، وبسایت های آموزشی همراه با تصاویر از ابزارهای درون مایه ی آموزش و … بهترین گزینه است.

فایل های PNG برای طراحان و وبمستران و فروشگاه های آنلاین محصولات دیجیتالی، وبسایت های طراحی کاورهای گرافیکی و شکیل، و البته وبسایت های آموزشی و محتوایی فرضی مناسب است.

فایل های GIF برای وبسایت های شرکتی و تبلیغاتی، برگه های فرود و لندیگ پیج ها و البته تبلیغات درونی وبسایت و نمایش گفتاوردهای ویژه به کاربر گزینه ی مناسب است.

چند نکته هم که جالب است در مورد این سه فایل بدانید؛

JPEG : 1. جِی پِگ تلفظ میشود. ۲٫ در سال ۱۹۹۲ توسعه یافته است. ۳٫ توسعه دهنده ی آن گروه توسعه ی Joint Photographic Experts  است. ۴٫ محبوبترین و رایج ترین ساختار تصویر است.

PNG : 1. پینگ تلفظ میشود. ۲٫ برخی آن را با گیف اشتباه میگیرند. ۳٫ در سال ۱۹۹۶ توسعه داده شده است. ۴٫ توسط گروه Portable Network Graphics توسعه یافته است.

GIF : 1. به دو صورت جیف و گیف تلفظ میشود. ۲٫ در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد هر دو تلفظ صحیح هستند. ۳٫ و باز هم در آکسفورد کلمه ی GIF به عنوان فعل متحرک کردن معنی شده و پذیرفته شده است. ۴٫ توسعه دهنده ی آن استیو ویل‌هایت Steve Wilhite است. ۵٫ در سال ۱۹۸۷ توسعه یافته و منتشر شد. ۶٫ در سال ۲۰۱۲ کلمه ی گیف را کلمه ی سال انتخاب کرده اند.

و در نهایت باید خدمت شما عرض کنم که: فایل های PNG و GIF ویژگی فوق العاده ای دارند که فایل JPEG فاقد آن است و آن هم، عناصر درون عکس بدون پس زمینه و یا به عبارتی دیگر، لایه های شفاف در جیف و پینگ است.

حتما بخوانید   بهترین افزونه های وردپرس تغییر پیشخوان وردپرس
  1. فشرده سازی حجم تصاویر با برنامه های ویرایش تصویر و افزونه های وردپرس

برای فشرده سازی تصاویر در برنامه های ویرایش تصویر که معمول ترین برنامه، فوتوشاپ است میتوانید از روش های مختلف فشرده سازی استفاده کنید.

البته میزان فشرده سازی بسته به نوع فایل متغییر است و البته نوع تصویر نیز بسته به زمینه ی استفاده که عرض شد میتواند متفاوت باشد.

برای فشرده سازی ابتدا نوع ساختار تصویر خود را انتخاب کنید.

سپس از راهنمای زیر برای فشرده سازی نوع تصویر خود استفاده کنید:

فشرده سازی تصاویر JPEG

پس از اتمام کار با تصویر، روی گزینه ی فایل File در گوشه ی برنامه کلیک کرده و روی گزینه ی ذخیره به عنوانِ… Save As کلیک کنید، ساختار را روی JPEG قرار دهید.

سپس در این قسمت میتوانید میزان فشرده شدن را در حین نمایش میزان حجم و کیفیت همزمان، مشاهده کرده و بهترین تناسب را انتخاب کنید.هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید - افزونه وردپرس WP Smush Pro فشرده ساز تصویر وردپرس

فشرده سازی تصاویر PNG و GIF

برای فشرده سای این نوع تصاویر روی گزینه ی فایل File در گوشه ی برنامه کلیک کرده و روی گزینه ی ذخیره به عنوانِ… Save for web کلیک کنید،

سپس در این قسمت میتوانید میزان فشرده شدن را در حین نمایش میزان حجم و کیفیت همزمان، بین گزینه هایی که نمایش داده شده است مشاهده کرده و بهترین تناسب را انتخاب کنید.

مرحله دوم فشرده سازی تصاویر روی وبسایت وردپرس شما میتواند صورت پذیرد. اینکار به لطف افزونه های وردپرس انجام میشود. فشرده سازهای مختلف در وردپرس وجود دارند که این کار را برای شما انجام میدهند اما با اطمینان خاطر به شما میگوییم که پرکاربرد ترین، قدرتمند ترین و البته تنها نسخه ی نامحدود این افزونه ها برای فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر در وردپرس، افزونه تجاری وردپرس WP Smush Pro است. تاکنون بیشتر از ۲۸۰ هزار وبسایت بزرگ دنیا از نسخه ی تجاری و بیشتر از ۵۰۰ هزار وبسایت وردپرسی از این افزونه وردپرس استفاده میکنند.

همین امروز میتوانید با افزونه تجاری وردپرس WP Smush Pro تصاویر خود را بار دیگر و اینبار در وبسایت وردپرس خود فشرده سازی کرده و همچنان بدون کاهش کیفیت تصویر، حجم آنها را کم کنید.

در پایان این نکته را باید عرض کنم این افزونه توسط اتوماتیک صاحب وردپرس، مدیریت میشود! و امکانات آن را میتوانید در این مقاله مرور کنید تا با قدرت آن آشنا شوید: افزونه تجاری وردپرس WP Smush Pro

  1. استفاده از ابعاد مختلف تصاویر در وردپرس

اگر تصویری را به کتابخانه تصاویر وردپرس خود بارگذاری کنید خواهید دید که از تصویر، ابعاد مختلفی که توسط قالب وردپرس شما مورد استفاده قرار میگیرد از تصویر ایجاد میشوند، در هر قسمتی که قالب نیاز داشته باشد تصویر را نمایش دهد سایزهایی که تولید کرده است را نسبت به موقعیت به کار میگیرد. شما میتوانید با بکار گیری ابعاد دیگر تصاویر در وردپرس، با هم در نوشته های خود، حجم تصاویر را در شرایط کنونی تصویر تغییر دهید.

در هر کدام از نوشته های خود، شما همیشه مجبور نیستید که از تصویر اصلی با ابعادی که دارد استفاده کنید، میتوانید ابعاد سفارشی خود را برای تصاویر وارد کنید و حجم استفاده از تصاویر را کاهش دهید.

این نکته را شاید بیشتر کسانی که به فکر تولید محتوا هستند فراموش میکنند، همیشه دیده ایم در برخی مقالات، جایی که واقعا تصاویر نیازی به استفاده با ابعاد اصلی ندارند، استفاده شده اند و در نتیجه حجم صفحه را برای کاربران بالا برده و این نکته ای بد در سئو است که شاید بدان توجه کافی نشود.

برای تغییر ابعاد تصاویر همانند این تصویر عمل کنید و از استفاده ی همیشگی از سایز اصلی تصویر در مقاله های خود جدا خود داری کنید.

حتما بخوانید   آیا در گوگل ایندکس میشوید یا خیر
  1. ایجاد نقشه ی تصاویر در وبسایت وردپرس

در حال حاضر، نقشه های محتوا و ویدیو در وردپرس در دست توسعه است اما، استفاده از ویدیو ها در وردپرس شاید به دلیل اینترنت کشور ما، چندان مورد استفاده نباشد، اما تصاویر قطعا در هر وبسایتی استفاده میشود، در حال حاضر اگر بخواهید نقشه ی وبسایت خود را داشته باشید میتوانید از افزونه های متعدد استفاده کنید، اما برای تولید نقشه ی تصاویر در وردپرس تنها راه، استفاده از افزونه تجاری وردپرس سئو هوشمند Smart Crawl است.

افزونه وردپرس سئو هوشمند Smart Crawl تنها افزونه وردپرس حال حاضر است که فقط و فقط نسخه تجاری داشته و تنها افزونه وردپرس تولید نقشه تصاویر در وردپرس است.

میدانید که اگر تصاویر خود را سئو و بهینه سازی کنید و در نهایت برای آن همانند محتوایی که بهینه سازی میکنید و برای آن نقشه وبسایت ایجاد میکنید برای تصاویر هم نقشه وبسایت ایجاد کنید، میتوانید بهترین نتیجه را در سئو تصاویر وردپرس داشته باشید.

برای توضیحات بیشتر در مورد افزونه تجاری وردپرس Smart Crawl به این مقاله مراجعه فرمائید: Smart Crawl | بهترین افزونه سئو برای وبسایت های تازه نفس وردپرس

پــــــــــایــــــان

دوستان شاید در ابتدا مقاله ای کامل به نظر نرسد، اما مطمئنا مقاله پیش رو در مورد بهینه سازی تصاویر را میتوانید به هر یک دوستانی که میخواهید تقدیم کنید تا آنها نیز در مورد بهینه سازی تصاویر بتوانند بهترین نتیجه را در وردپرس بدست بیاورند.

در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا وسیع است و بخشی از بازاریابی محتوا و تحویل محتوا به کاربر و تبدیل محتوا به خوراک مخاطب، مربوط به تصاویر است. بهینه سازی محتوا از بسیاری جهات میتواند صورت گیرد. شاید چند سال قبل، اصلا موتور جستجو وجود یک تصویر را در مقاله های ما مهم تلقی میکرد و همین کافی بود، اما امروز شما باید در مقاله های خود، چه نام تصویر، چه ساختار تصویر، چه توضیحات تصویر و حتی حجم تصویر را به همراه مورادی که از آنها یاد شد در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را در زمینه ی بهینه سازی تصاویر بدست بیاروید.

از همراهی شما دوستان عزیز سپاس گذاری میکنیم. امیدواریم مقاله خوبی را در زمینه بهینه سازی ارائه نموده باشیم. به نظر شما آیا نکات دیگری وجود دارد که در این مقاله فراموش شده است. میتوانید دیدگاه خود را با در میان بگذارید تا هم ما و هم دیگر دوستان از آنها استفاده کنیم. همچنین میتوانید مورد بهینه سازی که باید در این مقاله از آن یاد میشد ولی نشد را برای ما ارسال کنید تا به عنوان بروز رسانی برای مقاله ارائه کنیم.

منبع: وردپرس پلاس – ارائه دهنده: آموزش فارسی وردپرسقالب وردپرسقالب فروشگاهی وردپرس

 

هشت نکته که برای سئو و بهینه سازی تصاویر در وردپرس باید بدانید
۵ (۱۰۰%) ۶ votes
مـخابره های تـلگرامـی وردپــرس پــــلاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *